RICHARD MISRACH
04/07/13 | YORUM SAYISI 0 | GÖRÜNTÜLENME 1367 |    Ters Dizgi
HABER: BÜŞRA KILIÇ

Günümüzün önemli manzara fotoğrafaçılarından olan Richard Misrach 1971 yılında california da bulunan berkeley üniverstesinde öğerenimini tamamlamştır. İlk olarak 35 mm bir kamerayla fotoğrafçılığa başlamıştır. 1970 lerin sonlarından itibaren 8x10 luk kamera ve renkli film kullanmıştır. Bir çocuk sahibi ve california da yaşamaktadır.

Misrachın ilk çalışması Telegraf 3 AM ye alındığında berkeleyde bir öğrenciydi ve sosyal bir statüsü olması planlanıyordu. Bu çalışması Berkeley çevresindeki evsiz insanların görüntülerinden oluşan bir belgesel özelliği taşıyordu. Misrach 1975 yılında Western Book ödülünü kazanmış olmasına rağmen hayatında sosyal bir sarsıntı yaratmadığı için ona bir hata gözüyle baktı fakat saygı gösterdi. Bunun üzerine sosyal statüden sonra sanat yapmak üzerine yoğunlaştı.

Misrach’ın fotografçılığı bazen kültürel manzara olarak adlandırılır. Onun fotografçılıgı insanların manzaraya müdahalesini gösterir. Başyapıtı olan Desert Canto serisi üzerinde çalışmaya 1979 da başladı ve ismini şiir bölümü için kelimesinden aldı, canto(kıta) . Serinin her bir kıtasına gösterilen alanın adı verilir. Final kıtadaki çeşitlerin görüntülerinin sayısı Misrach’ın proje için ne kadar çabaladığının göstergesi.

Her bir kıta ara arda numaralandırılır.ilk 10 kıta: the terrain(yer arazi). The event(olay), the flood(sel), the fires (ateş) , the war(savaş), the pit (çukur),desert seas(çöl denizleri) , the event 2 , Project w-47, the test side ( test bölümü).
Misrach bunlara benzer başka projeler üzerinde çalıştı.Çöldeki Naval bombalama menzilinin fotoğraflarından oluşan Bravo 20 Milli Park projesini 1987de tamamladı.1989’da White Man Contemplating Pyramids, Egypt(Piramidleri Tasarlayan Beyaz Adam,Mısır) projesi üzerinde çalışmak için Mısır’a gitti ve bir kez daha teması insanların manzarayı değiştirmeleriydi. Misrachın bir diğer projesi: Cancer Alley, bu proje Atlanta Yüksek Sanat Müzesi tarafından Müzenin Picturing the South programının bir bölümü olarak yayınlanması için Misrach ‘ın görevlendirilmesiyle oluştu.Misrach Mississippi’ye yağ rafinerilerinin çöp boşaltması sırasında nehrin 150 mil gerinmesini fotoğrafladı.

Misrach ın eserleri ARTnews, Smithsonian, New Yorker, and American Photographer gibi birçok dergide yayınlanmıştır. Koleksiyonları ayrıca Desert Cantos (1987), Richard Misrach 1975-1987 (1988), Bravo 20: The Bombing of the American West (1990), Violent Legacies: 3 Cantos (1992), Crimes and Splendors (1996), The Sky Book (2000), Richard Misrach: Golden Gate (2001), Pictures of Paintings (2002) ve Chronologies (2006) de yayınlanıştır. Bunun yanı sıra Mirsach’ın fotoğrafları the Library of Congress, Whitney Museum of American Art, Metropolitan Museum of Art, Tokyo Metropolitan Museum of Art, Smithsonian Institute, International Museum of Photography, Art Institute of Chicago, Center for Creative Photography gibi 70 den fazla koleksiyonun içinde yer almaktadır.Misrach fotoğrafları bir çok sergiye de katılmışır.

Vaya Con Dios,Don't break my heart










































tutunamayanlarJuly 4, 2013, 3:08
[1]
Çevrimiçi Üyeler
0 Üye 17 Ziyaretçi